Fastställd 2022-02-22 Reviderad 2024-08-29
Bra samverkan och förståelse för våra kunders verksamhet och vad som styr våra kunders behov av resurser inom IT-infrastruktur, systemutveckling och projektledning är kärnan i vår leverans och ska göra oss till kundens första val. Utifrån detta erbjuder vi resurskonsulter samt effektiva resurslösningar där vi tar ansvar för hela team- eller funktionsleveranser på plats eller remote.
Vårt ledningssystem präglas av arbete för ständiga förbättringar och uppfyllnad av de lagar och krav som styr oss, riskbaserat arbetssätt samt integration av hållbarhet i vår verksamhetsstyrning och våra beslut.
——————-
Vi ska arbeta för god kvalitet och hög kundnöjdhet genom att lägga stor vikt vid att sätta oss in i kundens önskemål för att anpassa lösningar på ett säkert och effektivt sätt. Det är viktigt för oss att erbjuda rätt konsult till rätt uppdrag för att möta kundens behov på bästa sätt.
Vi ska arbeta för ständig kompetensutveckling, kompetensdelning och återanvändning av erfarenheter som kommer våra kunder tillgodo. Vi ska arbeta med att identifiera förbättringsområden, risker och avvikelser för att öka våra möjligheter till en nöjd kund.
——————-
Vårt miljöarbete ska präglas av att göra förändringar och förbättringar, både stora och små, för att minska vår miljö- och klimatpåverkan i vår verksamhet. Våra resor ska planeras och vara effektiva där vi arbetar för att göra lågt klimatavtryck men samtidigt till hög kvalitet för vår verksamhet.
För att verka för en giftfri miljö och biologisk mångfald ska vi arbeta med utbyte av produkter med miljöpåverkande kemikalier i samt vid inköp av produkter välja ett miljövänligare val. Vi ska aktivt arbeta med att reducera, återanvända och återvinna vår elektroniska utrustning.
——————-
Inom området arbetsmiljö ska vi bidra till ett hållbart arbetsliv genom att erbjuda goda arbetsvillkor för våra medarbetare. Vi ska sträva efter en hälsosam arbetsmiljö och hälsosamt leverne och ge våra medarbetare förutsättningar för ett långt och friskt arbetsliv. Det är viktigt för oss att samverka och att eliminera faror och minska arbetsmiljörisker.
TeamTechs företagskultur ska vara motiverande och ge utrymme till kompetensutveckling och kompetensöverföring. Vi ska ha ett närvarande ledarskap för att bidra till ett ökat engagemang hos våra medarbetare så de känner att de är viktiga för företaget.
Hos oss ska alla känna sig trygga med att vi behandlar alla lika och motverkar all form av diskriminering, kränkande särbehandling och mobbing. Vi tar avstånd från all form av korruption, mutor eller annan otillbörlig påverkan.
——————-
Vårt säkerhetsarbete ska vara systematiskt, kontinuerligt och riskbaserat med stöd av vårt ledningssystem. Vi ska ha hög medvetenhet hos alla våra medarbetare om vilka säkerhetsrisker som finns och vilket säkerhetsbeteende som krävs för att arbeta hos oss.
TeamTech ska klassa information och identifiera, analysera och bedöma hot och risker samt vidta de åtgärder som krävs för att uppfylla skyddsbehovet.
Vi ska skydda våra informationstillgångar mot åtkomst, förvanskning och otillåten förändring från obehöriga.
——————-
Inom ramen för vår ekonomi ska vi verka för långsiktig lönsamhet genom hög kundnöjdhet för att ge möjlighet till fortsatt samarbete och utökade affärer. Vi ska möta kundernas behov och medarbetarnas behov samtidigt som lönsamheten ska vara god.
TeamTech ska vara en attraktiv arbetsgivare för alla befintliga samt nya medarbetare. Vi ska vara kostnadsmedvetna och identifiera kvalitetsbrister för möjlighet till förbättring.